Obchodné podmienky
Predávajúci
Predávajúcim je prevádzkovateľ internetového obchodu: spoločnosť Slovart Rekord s.r.o., IČO: 35 724 536 (Ďalšie údaje o spoločnosti nájdete na stránke Kontakt).
Kupujúcikont
Koncový spotrebiteľ. Právne vzťahy Predávajúceho s týmto druhom Kupujúceho, ktoré nie sú upravené týmito obchodnými podmienkami, ani individuálnou zmluvou sa riadia občianskym zákonníkom a súvisiacimi predpismi a novelami.
Cena tovaru
Cena tovaru v internetovom obchode je vždy aktuálna a platná, uvádzaná v mene euro vrátane DPH. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu ceny bez výslovného upozornenia Kupujúceho. Zmena ceny tovaru v internetovom obchode nemá vplyv na celkovú hodnotu už prijatej objednávky Kupujúceho.
Prostriedky komunikácie
Pre účely vzájomnej komunikácie Kupujúceho a Predávajúceho slúži predovšetkým e-mail fordriver@vintagedistrict.sk a telefón +421 903 355 552.
Náklady spojené s použitím diaľkových komunikačných prostriedkov hradí Kupujúci alebo Predávajúci podľa charakteru použitého komunikačného prostriedku, platných podmienok a sadzobníkov poskytovateľov komunikačného prostriedku.
Objednávka tovaru
Prijatá objednávka sa stáva pre obe strany platnou momentom telefonického či e-mailového potvrdenia zo strany Predávajúceho. K tomuto potvrdeniu využije Predávajúci kontaktné údaje zadané Kupujúcim pri objednaní tovaru.
Objednávka sa považuje za vybavenú momentom prevzatia tovaru Kupujúcim v mieste na to určenom alebo prostredníctvom 3. osoby (prepravca).
Kupujúci môže objednávku upraviť či stornovať kedykoľvek až do momentu jej vybavenia.
Predávajúci má právo objednávku stornovať kedykoľvek až do momentu jej vybavenia z dôvodu:
- bez udania dôvodu
- tovar už nie je možné pre Kupujúceho obstarať z dôvodu ukončenia výroby či dodávok
Dodacie lehoty
Dodaciu lehotu vidí Kupujúci na internetových stránkach Predávajúceho vrátane možnosti dodania tovaru. Presnú dodaciu lehotu, ak je tovar skladom, alebo predpokladanú dodaciu lehotu, pokiaľ tovar nie je na sklade, sa Kupujúci dozvie od Predávajúceho v momente potvrdenia objednávky.
Dodanie tovaru
Aktuálne možnosti dodania tovaru sú zverejnené pri každom výrobku v internetovom obchode.
Platobné podmienky
Tovar môže byť zaplatený v hotovosti pri jeho prevzatí prepravnej firme. Kupujúcemu je dodaný daňový doklad spĺňajúci všetky náležitosti dané zákonom. Kupujúci môže tovar tiež uhradiť bezhotovostne vopred na bankový účet Predávajúceho na základe zálohového dokladu, pri dodaní tovaru potom Kupujúci obdrží daňový doklad. Presné podmienky jednotlivých platobných možností sú zverejnené v internetovom katalógu Predávajúceho alebo písomne na vyžiadanie.
Tovar zostáva majetkom Predávajúceho do doby úplného zaplatenia ceny tovaru.
Odstúpenie od zmluvy
Zákazník je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 19 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. V prípade, ak v rámci jednej objednávky bol tovar dodaný oddelene, lehota na odstúpenie plynie okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný. Zákazník môže odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie. Ak zákazník odstúpi od zmluvy, ruší sa tým aj každá prípadná doplnková zmluva s ňou súvisiaca.
V súlade s ust. § 19 ods. 2 zákona č. 108/2024 Z.z. zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
- poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovo-obrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak zákazník tento obal rozbalil,
- dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
- dodanie digitálneho obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
- tovar musí byť nepoškodený, bez známok používania alebo opotrebovania,
- tovar musí byť vrátený s kompletným príslušenstvom (teda vrátane návodov, záručných listov atď.),
- tovar nesmie byť namontovaný ani inak používaný.
Odstúpením od zmluvy sa kúpna zmluva (resp. zmluva o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči) ruší od začiatku. Zákazník môže odstúpiť aj len vo vzťahu k časti predmetu zmluvy (ak predmetom zmluvy resp. záväznej objednávky bolo dodanie niekoľkých titulov) a v takom prípade sa zmluva ruší len v tejto časti.
Zákazník je povinný najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť na adresu Slovart rekord, Blagoevova 12, 851 04 Bratislava, odporúčame tovar zaslať ako balík doporučenou zásielkou, tovar nám neposielajte dobierkou. Tovar môžete vrátiť aj osobne v predajni ForDriver, OC Korzo, Pestovateľská 13, 824 01 Bratislava. Lehota na vrátenie tovaru sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Náklady spojené s vrátením tovaru k nám na prevádzku znáša zákazník.
Pre urýchlenie vybavenia odstúpenia od zmluvy a vrátenie peňazí odporúčame priložiť k vrátenému tovaru vlastnoručne podpísaný sprievodný list alebo list s týmto obsahom:
"Jednostranne odstupujem od kúpnej zmluvy uzatvorenej podľa objednávky [číslo objednávky], [dátum objednávky] na položku / ky [tovar]. Vrátenú čiastku za vrátený tovar, prosím, vráťte na účet [číslo účtu]."
Reklamácia / Zodpovednosť za chyby
Reklamačné podmienky sú plne v súlade so zákonom a občianskym zákonníkom (ďalej len "Zákon"), a v situáciách, ktoré nie sú priamo riešené týmito reklamačnými podmienkami, sa postupuje podľa ustanovení tohto Zákona.
Právo zo zodpovednosti za vady (ďalej len "Reklamácie") je možné uplatniť len na tovar zakúpený od Predávajúceho a v záručnej dobe.
Dĺžka záručnej doby je uvedená na daňovom doklade za Tovar. Ak nie je tam uvedená, je stanovená Zákonom na 24 mesiacov až na výnimky uvedené v Zákone.
Ak vykazuje objednaný Tovar zjavné nedostatky už pri preberaní tovaru, má Kupujúci právo Tovar neprevziať. V takom prípade bude Tovar zaslaný späť Predávajúcemu. Ten má povinnosť všetko uviesť do poriadku a Tovar Kupujúcemu odoslať znovu v čo najkratšom možnom termíne.
V prípade, že sa pri užívaní Tovaru Kupujúcemu vyskytnú v záručnej dobe chyby Tovaru, môže Kupujúci postupovať v súlade s týmito reklamačnými podmienkami a uplatňovať Reklamáciu.
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy vo všetkých prípadoch stanovených Zákonom. Odstúpenie nadobúda účinnosť dňom akceptácie prijatia tovaru Predávajúcim. Predávajúci má právo neakceptovať prijatie tovaru od Kupujúceho v prípade, že nie sú splnené podmienky dané Zákonom a Obchodnými podmienkami Predávajúceho.
V prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva kompletne ruší a zmluvné strany sú si povinné navrátiť všetky plnenia, ktoré si na jej základe už poskytli.
V prípade zasielania reklamovaného Tovaru Predávajúcemu prostredníctvom prepravnej služby je Kupujúci povinný k Tovaru pribaliť vyplnenú žiadosť o reklamáciu. Túto žiadosť si môže opatriť rôznymi spôsobmi (stiahnuť z internetu, vyžiadať k zaslaniu emailom, telefonicky alebo poštou).
V prípade zasielania reklamovaného Tovaru Predávajúcemu sa za deň prijatia Reklamácie považuje deň obdržania poslednej súčasti Tovar Predávajúcim. A za deň vybavenia reklamácie sa považuje deň odovzdania vybavenej Reklamácie prepravnej službe. V tomto prípade je Kupujúci taktiež povinný zaslať reklamovaný Tovar spolu s kompletným príslušenstvom. Odporúčame zaslať reklamovaný Tovar spolu s kópiou záručného listu a žiadosti o reklamáciu a kópiou daňového dokladu. Kupujúci je povinný tovar pripraviť k preprave tak, aby pri nej nedošlo k poškodeniu Tovaru. Pri tejto preprave je za riadne doručenie k Predávajúcemu zodpovedný Kupujúci, ktorý uplatňuje reklamáciu.
Reklamácia musí byť vybavená bez odkladu a v čo najkratšom možnom termíne. Platí tu zákonná lehota, teda 30 dní od dňa nasledujúceho po dni doručenia žiadosti o reklamácii Predávajúcemu, pokiaľ sa Predávajúci nedohodne s Kupujúcim na lehote dlhšej. Ak nie je potom Reklamácia vybavená vznikajú Kupujúcemu rovnaké práva a povinnosti ako by sa jednalo o neodstrániteľnú chybu.
Kupujúci je povinný prevziať si vybavenú Reklamáciu čo najskôr na výzvu Predávajúceho, prípadne dohodnúť podmienky prepravy s Predávajúcim. Predávajúci označí Reklamáciu za neoprávnenú v prípade, že:
- vada vznikla neprimeraným zaobchádzaním či použitím
- bola vada spôsobená v dôsledku živelnej katastrofy, násilného poškodenia či poveternostných vplyvov
Ochrana osobných dát
Všetky osobné údaje Kupujúceho sú Predávajúcim považované za súkromné a dôverné. Tieto dáta sú teda bezpečne uložené na našich chránených serveroch a nie sú poskytované tretím osobám. Jedinou výnimkou sú externé dopravné služby, prípadne finančné inštitúcie poskytujúce splátkový predaj, a to len vtedy, ak je to nevyhnutne potrebné pre doručenie tovaru klientovi.
Zmena uložených osobných dát je možná po prihlásení Kupujúceho do užívateľskej sekcie alebo na základe telefonického alebo emailového vyžiadania Kupujúceho u Predávajúceho.
Všetky uložené osobné údaje Kupujúceho možno na telefonické alebo e-mailové vyžiadanie zmazať z databázy.
Informácie od Kupujúceho sú uchovávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä so zákonom o ochrane osobných údajov.
Mimosúdne riešenie sporov
- K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúce sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
- Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava 212 Slovenská republika, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.sk je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22 / ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
- Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku .
Záverečné ustanovenia
Predávajúci si vyhradzuje právo tieto Obchodné podmienky kedykoľvek zmeniť. Túto zmenu a jej účinnosť Predávajúci vyhlási vhodným spôsobom na internetových stránkach či iným vhodným spôsobom.
Tieto obchodné podmienky sú platné od 1.08. 2025.
Doprava
Zákazník má nárok na prepravu zdarma pokiaľ si objedná tovar namenej za 120,00 eur s DPH.

